sobota, 14 września 2013

Off na OFE?


Czy ktoś jeszcze liczy na godziwą emeryturę? Czy spoty z czasów powstawania OFE na których prezentowano zadowolonych emerytów pod palmą z drinkiem mają jeszcze szansę stać się rzeczywistością? Ja twierdze, że zdecydowanie tak, ale tylko jeśli samemu zadba się o swoją emeryturę. Rząd zrobił OFF na OFE.


Jeszcze chwile temu beztrosko mieliśmy tylko jedno wakacyjne zmartwienie, jaka będzie pogoda i czy warto może jechać nad wodę. Wakacje się skończyły, lato już chyba też (oględziny z okna), do zimy jeszcze daleko a rząd zafundował nam niezłe zmrożenie. Choć zapewne co poniektórym zawrzała krew. Tak czy inaczej, sytuacja wygląda tak, że to co się zapowiadało stało się faktem, czyli prędzej czy później OFE przejdzie do historii. 

Mimo, że w pewien sposób identyfikuje się z rządzącymi (w końcu ich wybrałem), trudno mi się pogodzić z decyzjami które są szkodliwe dla naszej przyszłości.  Niewątpliwie należę do osób które mają na uwadze swoją emeryturę, ale niestety tylko tą wypracowaną przez siebie i na swój sposób. Na ZUS raczej nie liczę, z tym że ja mam ten komfort że jestem na początku swojej drogi zawodowej i mogę o pewnych rzeczach zadecydować teraz i nad nimi pracować. W tak dogodnej sytuacji zapewne nie są moi rodzice, na przykład i zapewne jeszcze kilka milionów Polaków.

Cała sytuacja z OFE przypomina trochę rozbiory Polski. W końcu dojdziemy do miejsca w którym nie będzie już co reformować (reforma – z definicji działanie ulepszające poprawiające, to tak dla przypomnienia), albo znaczenie OFE będzie tak małe że rząd nie będzie już sobie czymś  takim zawracał głowy. Szkoda tylko że to wszystko za nasze pieniądze.

Podsumowując jeśli chcecie liczyć na godziwą emeryturę liczcie na siebie. W związku z tą „epokową reformą” przygotowałem sondę, zapraszam do udziału.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz