Kredyt z linii
LDE2 to kredyt inwestycyjny dlatego też trzeba się do niego odpowiednio
przygotować. O certyfikacie i dokumentach od wykonawcy pisałem już w poprzednim
wpisie. Chciałbym jednak dodać żeby w miarę możliwości z wykonawcami podpisywać
umowę warunkową, czyli w treści umowy zawrzeć paragraf który będzie mówił o tym
że umowa z wykonawcą wchodzi w życie po podpisaniu umowy z Bankiem. To
zabezpieczy Państwa przed roszczeniami wykonawcy w przypadku nie otrzymania
kredytu. W tym momencie dochodzimy do sedna naszego dzisiejszego wpisu, a więc
do kolejności w procesie przygotowania dokumentacji do kredytu.
Po pierwsze Państwo wybieracie
co i za ile chcecie zrobić, czyli uzyskujecie dokumentację od wykonawcy
(harmonogram i umowę). Jeżeli Państwa budowa jest na wstępnym etapie, a projekt
przewiduje znaczenie większe zużycie energii niż 50 kWh/m2 na rok należy
skonsultować się z generalnym wykonawcą lub architektem czy uda się Państwu
osiągnąć wymagany poziom planowanymi inwestycjami. Następnie składacie Państwo
wniosek o kredyt w Banku z wypełnionymi pozostałymi formularzami Bankowymi (FORMULARZE DOKUMENTY REGULAMIN).
Można złożyć wniosek bez certyfikatu, aby Bank ustalił czy nie ma podstawowych
kryteriów odrzucenia wniosku, a następnie uzupełnić certyfikat. Można również
od razu dostarczyć przygotowany certyfikat, bo Państwo i tak będziecie musieli
mieć taki certyfikat oddając dom do użytkowania.
Jeżeli kwota kredytu przekracza 25
tys i przewidujecie Państwo zabezpieczać się na hipotece to warto również
wstrzymać się z operatem nieruchomości do momentu wykluczenia podstawowych kryteriów
odrzucenia wniosku. Po otrzymaniu informacji, że Państwo macie zdolność i nie
ma przeszkód aby udzielić kredytu,
uzupełniacie Państwo dokumentację o operat i certyfikat. Jeżeli chodzi o
nieruchomość to warto wraz z wnioskiem przynajmniej dostarczyć księgę wieczystą
nieruchomości na której planujemy się zabezpieczyć.
Po pozytywnym rozpatrzeniu
wniosku Bank przygotowuje umowę i dopiero po podpisaniu umowy Państwo
zaczynacie inwestycję. Jakiekolwiek koszty związane z inwestycją mogą być
poniesione dopiero po podpisywaniu umowy z Bankiem. Bank z wykonawcą rozlicza
się na podstawie faktur, które Państwo dostarczacie, po zrealizowaniu zadań
inwestycyjnych. Jak zakończyć zadania i rozliczyć się z Bakiem w następnym
poście. Pozdrawiam.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz