Kiedy już wybierzemy
sobie dostawcę, wykonawcę instalacji oraz zestaw solarny, powinniśmy otrzymać
od partnera inwestycyjnego kilka dokumentów. Elementy, które powinniśmy
otrzymać to przede wszystkim:
·
umowa cywilno – prawna na wykonanie
usługi,
·
harmonogram rzeczowo finansowy,
·
projekt instalacji (kwazi projekt)
zawierający przede wszystkim:
dane
inwestora, wykonawcy, osoby sporządzającej projekt,
opis
instalacji (techniczny),
schemat
hydrauliczny,
opracowanie
efektywności i ekonomiczności dla montowanego kolektora słonecznego, to opcjonalnie nie jest wymagane przez Bank, ale klient powinien o to poprosić i
mieć takie opracowanie,
certyfikaty
dotyczące kolektora,
certyfikaty
wykonawcy (zawodowe lub autoryzacyjne).
Zazwyczaj wszystkie te elementy tworzą
projekt Państwa instalacji. Z pozostałych spraw dotyczących inwestycji do
dokumentacji trzeba dołączyć zgłoszenie instalacji w wydziale
architektury/budownictwa, jeśli jest wymagane, bo nie w każdym mieście,
powiecie czy gminie trzeba tego typu instalacje zgłaszać. Informację czy należy
instalacje zgłaszać, uzyskacie Państwo u instalatora lub w urzędzie miasta lub
starostwie. Jeśli nie jest wymagane zgłoszenie instalacji to do dokumentacji
należy dołączyć Państwa oświadczenie ten fakt potwierdzające (własnoręcznie
napisany i podpisany przez inwestora).
Ostatnim elementem dotyczącym
inwestycji jest potwierdzenie prawa do dysponowania nieruchomością. Prawo to możemy
potwierdzić aktualną księgą wieczystą nieruchomości lub wydrukiem z centralnej bazy
ksiąg wieczystych (większość Banków akceptuje taki wydruk księgi wieczystej). Link
do tej bazy umieszczam poniżej:
Następny wpis to kolejny krok do dotacji, 45% więc gorąco
polecam i zapraszam J Dla niecierpliwych polecam prezentację
ze strony http://www.bosbank.pl/index.php?page=3282
gdzie
dokładnie opisano „Słoneczny Ekokredyt” z dotacją 45%.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz