czwartek, 17 stycznia 2013

LDE2 krok, po proku...



Kredyt z linii LDE2 to kredyt inwestycyjny dlatego też trzeba się do niego odpowiednio przygotować. O certyfikacie i dokumentach od wykonawcy pisałem już w poprzednim wpisie. Chciałbym jednak dodać żeby w miarę możliwości z wykonawcami podpisywać umowę warunkową, czyli w treści umowy zawrzeć paragraf który będzie mówił o tym że umowa z wykonawcą wchodzi w życie po podpisaniu umowy z Bankiem. To zabezpieczy Państwa przed roszczeniami wykonawcy w przypadku nie otrzymania kredytu. W tym momencie dochodzimy do sedna naszego dzisiejszego wpisu, a więc do kolejności w procesie przygotowania dokumentacji do kredytu. 


            Po pierwsze Państwo wybieracie co i za ile chcecie zrobić, czyli uzyskujecie dokumentację od wykonawcy (harmonogram i umowę). Jeżeli Państwa budowa jest na wstępnym etapie, a projekt przewiduje znaczenie większe zużycie energii niż 50 kWh/m2 na rok należy skonsultować się z generalnym wykonawcą lub architektem czy uda się Państwu osiągnąć wymagany poziom planowanymi inwestycjami. Następnie składacie Państwo wniosek o kredyt w Banku z wypełnionymi pozostałymi formularzami Bankowymi (FORMULARZE DOKUMENTY REGULAMIN). Można złożyć wniosek bez certyfikatu, aby Bank ustalił czy nie ma podstawowych kryteriów odrzucenia wniosku, a następnie uzupełnić certyfikat. Można również od razu dostarczyć przygotowany certyfikat, bo Państwo i tak będziecie musieli mieć taki certyfikat oddając dom do użytkowania. 


              Jeżeli kwota kredytu przekracza 25 tys i przewidujecie Państwo zabezpieczać się na hipotece to warto również wstrzymać się z operatem nieruchomości do momentu wykluczenia podstawowych kryteriów odrzucenia wniosku. Po otrzymaniu informacji, że Państwo macie zdolność i nie ma przeszkód aby udzielić  kredytu, uzupełniacie Państwo dokumentację o operat i certyfikat. Jeżeli chodzi o nieruchomość to warto wraz z wnioskiem przynajmniej dostarczyć księgę wieczystą nieruchomości na której planujemy się zabezpieczyć.


             Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku Bank przygotowuje umowę i dopiero po podpisaniu umowy Państwo zaczynacie inwestycję. Jakiekolwiek koszty związane z inwestycją mogą być poniesione dopiero po podpisywaniu umowy z Bankiem. Bank z wykonawcą rozlicza się na podstawie faktur, które Państwo dostarczacie, po zrealizowaniu zadań inwestycyjnych. Jak zakończyć zadania i rozliczyć się z Bakiem w następnym poście. Pozdrawiam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz